úterý 8. března 2011

Papež je hlavou všech křesťanů aneb Evangelium podle Cermatu

Crétinism kocourkovských metaškolních byrokratických institucí nabyl rozměrů, které nejsou tolerovatelné. Nejsem pochopitelně sám, kdo je takovou dávkou stupidity a nesmyslností otřesen. Jistě budou mnozí hořekovat víc nad jinými nehoráznostmi než kdo je hlavou křesťanů. Ale co je pro řadu českých atheistů podružnost, je pro pravoslavného nebo evangelického studenta zcela zásadní záležitost svědomí a on nesmí odpovědět na otázku "správně" (podle nevzdělaných pánů z Cermatu). Už tak nedovzdělaná mladá generace je tedy navíc ještě indoktrinována špatnými a zavádějícími informacemi.

14 komentářů:

  1. Samozřejmě. Pro atheistu jsou pojmy křesťan a katholík prakticky záměnné, o nějakou různost katholických církví se zajímají jen vědci, je to na úrovni zkoumání počtu proužků na křídle babočky admirála.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna jsem to četl a kroutil hlavou.
    I atheista by mohl vědět, že římský katolík je jen jedním z poddruhů křesťana. Respektive vědět to nemusí, ale rozhodně je chyba, pokud je mu vštěpována taková pitomost.

    OdpovědětVymazat
  3. Pro atheistu jsou pojmy křesťan a katholík prakticky záměnné
    To je pro něj ovšem velmi špatné vysvědčení. A už vůbec to neomlouvá debily z Cermatu.

    OdpovědětVymazat
  4. A co si, Vodníku, dogmatickou konstituci Pastor aeternus v Laholově překladu do češtiny přečíst? Pak snadno zjistíte, že jste kacíř: „Kdo by tedy řekl, že blažený Petr Apoštol nebyl od Krista Pána ustanoven za knížete všech Apoštolů a viditelnou hlavou celé bojující Církve; anebo že od téhož našeho Pána Ježíše Krista přímo a bezprostředně se mu dostalo primátu toliko pouze jen čestného, nikoliv však ale pravého prvenství s vlastní svrchovanou pravomocí nad celou Církví; budiž proklet.“ a „Kdo by tedy řekl, že Římský Biskup a Velekněz má pouze jen úřad dozoru nebo správy, nikoliv však ale plnou a svrchovanou jurisdikční moc nad celou Církví, a to nejen ve věcech víry a mravů, ale též i ve věcech disciplinárních a řízení Církve po celém povrchu zemském; nebo že má pouze jen přední podíl, nikoliv však ale všecku plnost této svrchované moci; nebo že není tato jeho moc řádná a bezprostřední i nade všemi i nad jednotlivými Církvemi nebo nade všemi duchovními i věřícími vesměs i zvlášť; budiž proklet.“

    OdpovědětVymazat
  5. To jsem nevěděl, že Česká republika je římskokatholickou společností, kde platí římskokatholická věrouka jako "správná". Myslel jsem doposud, že školní výuka by měla probíhat z NPOV a takovou otázku mohou dát u testu v římskokatholické škole, nikoli ve škole neutrální.

    Římskokatholické anathemy mne jako pravoslavného křesťana nezajímají. Což si takhle přečíst Písmo, ve kterém nikde nestojí, že "blažený Petr Apoštol byl od Krista Pána ustanoven za knížete všech Apoštolů a viditelnou hlavou celé bojující Církve", neřku-li "od téhož našeho Pána Ježíše Krista přímo a bezprostředně se mu dostalo primátu toliko ne jen čestného, ale pravého prvenství s vlastní svrchovanou pravomocí nad celou Církví"?

    OdpovědětVymazat
  6. To jsem nevěděl, že Česká republika je římskokatholickou společností
    Taky, že není. Proti řeckým katholíkům nikdo nic nemá.

    Římskokatholické anathemy mne jako pravoslavného křesťana nezajímají.
    Jsou rovněž řeckokatholické. Pro ruskopravoslavné je ovšem velmi špatné vysvědčení, že neumějí rozlišit mezi římskými a řeckými katholíky.

    Což si takhle přečíst Písmo
    Z Vás se stal kalvinista? 2 000 let nepřetržité tradice ruskopravoslavné nezajímá?

    OdpovědětVymazat
  7. Proč zase začínáte, nota bene coby atheista, debatu o věcech, z jejíchž znalostí jsem Vám už několikrát udělil nedostatečnou. Také v těchto několika řádcích prokazujete - vedle absurdních slovních fabulací - do očí bijící, byť u Vás nikterak překvapující, neznalost.

    OdpovědětVymazat
  8. o věcech, z jejíchž znalostí jsem Vám už několikrát udělil nedostatečnou.
    Ano, z hlediska ruskopravoslavného kacíře jsou nedostatečné. Jsou totiž založeny na faktech, na rozdíl od ruskopravoslavných smyšlenek.

    Proč zase začínáte
    Aby Vaše ruskopravoslavná propaganda byla korrigována.

    do očí bijící, byť u Vás nikterak překvapující, neznalost.
    Pro pravdu se každý zlobí. Ale označovat fakta za neznalost, to dokáže jen ruskopravoslavný schismatik.

    OdpovědětVymazat
  9. Fakta jsou jasná: 2 000 let nepřetržité tradice neučí NIC o papežově primátu (jiném než čestném), filioque, celibátu kněží, přijímání pod jednou, očistci, odpustcích, neposkrněném početí nebo neomylnosti papežově.

    Vaše osobní terminologie ("ruskopravoslavní") nemá nejmenšího opodstatnění (kromě Vašich ososbních, na skutečnosti nezávislých fantasií).

    OdpovědětVymazat
  10. Fakta jsou jasná: 2 000 let nepřetržité tradice neučí NIC o papežově primátu (jiném než čestném)
    Zpátky do školy. Ruskopravoslavným tam někdo vytrhal stránky: „Sv. Irenej z Lyonu – Jen ty církve mají pravou nauku Kristovu, které věří, čemu Církev římská věří. (Adversus haereses, lib. III., §1)“ „Sv. Jeroným píše z Antiochie, kde byli tři různí biskupové: Pavlin, Vitalis a Meletius, každý jiného směru: „Mluvím k nástupci rybářovu, k učedníku Ukřižovaného. Já, nemaje jiného vůdce než Krista, k Tvé svatosti, tj. ke stolci svatého Petra, se vinu a družím. Že na této skále je vzdělána Církev, vím. Neznám Vitala, pohrdám Meletiem, nic nemám s Pavlinem, kdo s tebou neshromažďuje, rozptyluje, tj., kdo není Kristův, jest antichristův. (Hiern. ep. 15,2 MLP XXII, s. 355,356 Mc, 123 - Malatakis M., církev východní a západní, Olomouc, 1928)“

    Jan Zlatoústý se odvolal k papeži čestně? Theodor Studita se odvolal k papeži čestně? Ignatios se odvolal k papeži čestně? Jak vlastně ruskopravoslavní chápou pojem odvolání?

    filioque
    500 let to řeckopravoslavným nevadilo. Proč najednou začalo? Proč si toho před Photiem nikdo nevšiml?

    celibátu kněží
    „Touto situací ve východní církvi se také vysvětlí nedostatek všeobecných účinných zákroků proti nevyhnutelnému úpadku v dodržování celibátní povinnosti všech posvátných služebníků. Skoro na celém Východě se sice alespoň u biskupů podařilo udržet starobylou tradici úplné zdrženlivosti, ano i těch, kteří byli ženatí před vysvěcením – také proto, že mnoho jich bylo vybíráno z mnichů. Ale pozvolna se mělo za to, že u kněží, jáhnů a podjáhnů se stále rozšířenější užívání manželství uzavřeného před svěcením už nedá zastavit a ještě méně že se může obnovit povinnost úplné zdrženlivosti. To znamená, že kapitulovali před faktickou situací. (PDF)

    přijímání pod jednou
    V hostii podle ruskopravoslavných není celý Bůh? To je pouhá liturgie; katholíci přijímají též pod obojí.

    očistci
    Pravoslavní snad nemají místo, kde jsou duše, než půjdou do Nebe? Tj. záhrobí?

    odpustcích
    A συγχωροχάρτια je co?

    neposkrněném početí
    Vy snad tvrdíte, že Marie byla počata poskvrněně? Ano, nebo ne? Odpovězte laskavě a bez vytáček. Pokud tak neučiníte, ztrácí jakákoliv diskusse smysl.

    neomylnosti papežově
    Strážce pravověří snad může být omylný? Od kdy? Mýlil se snad někdy papež do roku 1054? Proč se tedy najednou mýlí po roce 1054?

    Vaše osobní terminologie ("ruskopravoslavní") nemá nejmenšího opodstatnění (kromě Vašich ososbních, na skutečnosti nezávislých fantasií).
    Lež. Nemáte snad starý kalendář a řeckopravoslavní nový? Neuznáváte snad OCA, zatímco řeckopravoslavní nikoliv?

    Vodníku, mně by ani tak nevadilo, že nevíte vůbec nic o katholictví, jak se ukazujete na tom, že neznáte ani základy: rozdělení na římskokatholictví a řeckokatholictví. Mně vadí hlavně to, že nevíte prakticky nic ani o pravoslaví, jen to, co jste si přečetl u Losského. A to je málo. Tak se laskavě seznamte s pro Vás novinkou. Kritikou řeckopravoslavných od ruskopravoslavných: „In the 16th—18th centuries the Greek Church, even though limited in its contacts with the outer world to the borders of the Ottoman Empire, came under a great influence of Western Christianity—greater than did the Russian Church. Here Catholic propaganda worked more effectively, especially with the foundation in 1622 of the Sacred Congregation of the Propaganda of the Faith, for both Greek scholars and theologians had increasing contacts with the West and most of them studied there. These and other factors led to the Greek Church in great part undergoing a Western metamorphosis, according to the expression of Father George Florowsky.“

    OdpovědětVymazat
  11. GP: ano, máte úplnou pravdu. Moudří mužové z Cermatu učí české děti nezkreslené skutečnosti: papež je hlavou všeho křesťanstva, to je objektivní vědecká pravda a kdo vyznává něco jiného, ten je protestantský heretik nebo ruskopravoslavný schismatik.

    Škoda, že Vy jako neznaboh přijdete do pekla, které tak živými barvami popisuje Henryk Lahola, Váš spolehlivý pramen...

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem rád, že jste konečně odhodil ruskopravoslavné bludy, které zatemňovaly Vaší mysl. Uvidíte, jak se Vám uleví, když nebude muset hlásat ruskopravoslavné výmysly. A stačilo tak málo: Upozornit na to, že Vaše znalosti pravoslaví jsou natolik chabé, že jste až dodneška nic netušil o řeckopravoslavných odpustcích.

    OdpovědětVymazat
  13. Nevěděl jsem, že se Lahola zabývá poustevnictvím :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Papez hlavou vsech krestanu? Toto opravdu nesmysl je, neb pominu li pravoslavne, tak tez miliony protestantu a anglikanu papeze neuznavaji a prece jsou krestane. Uz davno nema Vatikan-papez na krestanskou cirkev monopol, na zapade od te doby, co se Jindrich VIII rozvedl a ozenil se s Annou Boleyn.

    Take se mi nelibi v testu otazky, ktere podle meho dojmu jsou v oblasti plizive islamizace.
    Arabska kultura je zde predkladana jako osvicena, s vedoucimi vedci.
    Velmi zavadejici.
    Arabove toho totiz mnoho nevyzkoumali, vetsinu poznatku okopirovali z vyspelejsich kultur. (Ciliz ukradli).


    Spatne vyjadreni v testu:

    Úloha 16
    K následujícím osobnostem z dějin arabské kultury (16.1-16.3) přiřaďte oblast jejich činnosti (A-D), ve které spočívá jejich nejvýznamnější historický přínos:
    16.1 al-Chorezmí
    16.2 Ibrahim ibn Jakub
    16.3 Ibn Síná (lat. Avicenna)

    A) lékařství a filozofie (zprostředkování odkazu Aristotela)
    B) astronomie a matematika (trigonometrické tabulky)
    C) botanika, zemědělství a hospodářské stavitelství
    D) cesty po Dálném východě a první známý popis Prahy
    -------

    Al Chorezmi byl matematik, ovsem nebyl to Arab, ale PERSAN. V te dobe byla Persie dobyta muslimy, ciliz Al Chorezmi byl muslimy preorientovan na arabskeho vedce. Stejne ale nic svetoborneho nevymyslel, zrejme ale byl natolik inteligentni, ze kopiroval a prekladal INDICKE cislice, ktere se posleze dostaly do Evropy zkrze Al Chorezma.
    Pojem Algebra ma sice puvod v arabstine, koncept "nula" je vsak staro-indicky. Stejne tak u jinych del, kde zase prekladal a prebiral ze stare rectiny.

    Ibrahim (Abraham) ibn Jakub je jasne zidovske jmeno, zrejme to byl ZIDOVSKY mourenin, mozna sefardicky, ktery cestoval, snad i spehoval pro muslimy okupovanou Andalusii. Historicky prinos hlavne pro Cechy, neb prvne zminil Prahu-Fraagu.

    In Sina-Avicenna byl myslitel, lecitel, puvodem PERSAN a opet bral mnoho vedomosti z prekladu, zil v pomerne klidne dobe a tak mudroval o reckych filosofech, o myslenkach Aristotela, kopiroval lekarske texty od Hippokrata.
    Zase nic originalniho.

    Kdyz uz prijmeme prinos techto osob do evropske kultury, pak by se melo vzdy zminovat, ze oni nejsou tvoritele muslimsko-arabske kultury, protoze tyto ospby jsou nearabskeho puvodu. Zarucene se nejedna o primarni arabske vedce, jejich historicky prinos je z velke casti kopirovani drivejsich thesi a preneseni techo znalosti do Evropy.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně: <b>text</b>
Odkaz: <a href="http://adresa">text</a>, tedy <a href=""></a>